6 Mayıs 2013 Pazartesi

BUGÜNLERDE...

Nihayet bahar geldi. Denizi, güneşi, -her ne kadar azalmaya başlasa da bitirilememiş olan- yeşili bol ülkemizin güzelliklerinden faydalanma mevsimi... Bünyede bir rahatlık, bir gevşeklik... Hani "Beni bu güzel havalar mahvetti" demiş ya Orhan Veli... O hesap... Yetişkinler işten güçten, çocuklar okuldan kaytarma hayallerinde... Hal böyleyken kırlara, bayırlara, deniz kenarlarına attık kendimizi geçtiğimiz hafta...

Mesela Büyükada'ya uzandık. Martılar eşliğinde yolculuk ettik.

Gecesini de görmek istiyordum Ada'nın. Bu sefer dileğim gerçekleşti. İstanbul'un ışıklarına karşı demlenmenin keyfine vardık.

Sabah erkenden kalktık. Yürüdük... Yürüdük... Cıvıl cıvıl gençler etrafımızda... Kimi bisikletle turluyor Ada'yı, kimi faytonla, kimi de bizim gibi tabana kuvvet arşınlıyor sokakları...

Oflaya puflaya Aya Yorgi'ye vardık. Ağaçlara dolanmış dilek ipleri, kayalarda renk renk desenler oluşturmuş dilek mumları kalıntıları eşliğinde...

Aya Yorgi Tepesi'nden manzara şahane her zamanki gibi... Biraz ileride Sedef Adası, gemiler, tam karşımızda İstanbul...

Dönüş yolunda Reşat Nuri Güntekin'in evine rastladık. Hemen merdivenlerine oturdum, pozumu verdim. O sırada aklımda seneler seneler önce okuduğum, bir kısmı Büyükada'da geçen "Akşam Güneşi"... Yazara  bir selam çaktım ve yolumuza devam ettik.

Bir başka gün denizden uzaklaştık Çatalca'da kırlara attık kendimizi. Sevdiklerimizle bol muhabbetli, bol yeşilli, çiçekli, böcekli, kuşlu, köpekli, kedili, hamaklı, mangallı güzel bir gün geçirdik.

Güzeller güzeli yeğenim böyle salladı hamaktaki Orhun Abisini...

Ben de böyle poz verdim "Aman da taş ev buldum, fotoğrafımı çekin hadi!" diye sevinerek:)

Velhasılıkelam... Bahar güzel geldi... Bir de bizde nisan ve mayıs aylarında doğum günü ve bilumum özel günler biraz fazladır. Hafta sonlarımız kutlamalarla geçmekte çok şükür:)
    Şimdi fark ettim ki...Tam da Hıdrellez gecesinde yazıyorum bu yazıyı. O halde şöyle bağlayayım sözlerimi:
            Hepimizin hayatı bahar tadında geçsin efendim!!!

1. Happy Hidirellez sekerim :-)

2. Happy Hıdrellez Başakcıııım!
    Bu arada bu sabah bir kalktım, hava rüzgarlı, soğuk, güneşten eser yok:) Şom ağızlılık bu olsa gerek:)

3. Çok güzelmiş oralar
    İstanbul'a geldiğimizde o hengamede adalara gitmeyi hiç akıl edemiyoruz
    hele o tepeden çekilmiş kare herşeyi anlatıyor...

1. Bir sonraki gelişinizde gidersiniz inşallah:)
      Bambaşka bir dünya. Hem İstanbul hem değil:)
      Sevgiler!

4. ne güzel bir hafta sonu olmuş.

1. 2 hafta sonu, toplamda 10 gün kadar:)
      Teşekkürler.

5. Yine ilac gibi geldi fotograflar ve yine Istanbul hasretim depresti. Adalardaki anilarimi da hatirladim.. Tesekkürler Sezer'cim:)

1. İstanbul fotoğrafları koyarken aklıma hep sen geliyorsun Ayşecim!

6. Sayenizde Ada'ya gitmiş kadar olduk....:)))
    Ve yine sayenizde biraz önce yayınladığım post'u Hıdrellez'de yazdığımı öğrenmiş oldum... :))))) ne mutlu:)))
    Mesajları, anlamlı tesadüfleri okumak lazım....
    Selamlar, sevgiler....

7. Orhun ne kadar büyük çıkmış. Belki de ben kafamda küçülttüm çocuğu:)))
    İstanbul`a gelemiyorum bir türlü. Üstüne bir de sen böyle şahane fotoğraflar koyuyorsun!
    Evler ne hoş, Güntekin`in evi müze mi?
    Doğum günü olanları kutlarım. Bizde de sonbaharda doğum günleri yığılması var:))

1. Orhun, bildiğin adam oldu:))
      Güntekin'in evi müze değil. Sadece dışında bilgilendirici bir plaka var. Sanırım aileye aitmiş. Aslında müze olmalı. Mesela Troçki'nin 5 yıl yaşadığı ev de var Ada'da. Kesinlikle müze olmalı ama hala "olacaktı, olmayacaktı" konuşulup duruyor.
      Semicim gelemedin gerçekten ya:( Fırsat bulunca gel de bir şeyler yapalım.
      Doğum günü tebriklerini ileteceğim. (Evlilik yıl dönümümüz de nisan ayında:))

8. Ahh ahh süper valla canım ya. Fotoğrafları görünce içim açıldı. Adalara senelerdir gitmedim. Bizi biliyorsun az zaman gelip bol koşturmaca yaşıyoruz bir yere de gidemiyoruz öyle pek fazla. Her yaz hayal ediyorum adalar istanbul falan ama bu sene de olmayacak sanırım:)olsun napalım artık yurda dönünce bol bol gezeriz inşallah. sen benim için de bolca foto çek gez dolaş eğlen. Ben de senin yerinde olsam o pembiş evin ve taş evin önünde kesin foto çektirirdim heehee:):)Sevgiler canım

1. Sevgiler Tuğbacım. Dediğin gibi dönünce bol bol gezersiniz.
      Sen uzaktasın hadi ama İstanbul'da yaşayanların da aklına gelmiyor bazı yerler. AVM'ler için aynı şey geçerli değil ama:) Oraları tıklım tıkış. Halbuki Adalar'a gitmek o kadar kolay ki.

9. Ada,deniz,yeşil hepsi harika..
    Size de iyi baharlar :)

10. Ohhh ne güzel püfür püfür :) Bu aralar İstanbul'un havası değişik.