24 Ocak 2013 Perşembe

ÜLKÜ ADATEPE KİMDİR?


    Dün akşam Star TV'deki Eyvah Düşüyorum'a takıldım. Eğlenceli bir yarışma programı. Özünde bilgi yarışması. Ama her bilgi yarışmasında olduğu gibi cahil cesaretine sahip şahısların katılması serbest tabii. Kimilerinin amacı kendini göstermek, kimilerinin amacı da -sadece şansına güvenerek- bir miktar para kazanabilmek. 
    Dün akşamki bölümde de böyle yarışmacılar vardı. Eğlenceli bir program izleyeyim derken sinirimi tepeme zıplattılar. Şu soruda aval aval bakakalan iki yarışmacı... "Geçtiğimiz ağustos ayında geçirdiği trafik kazası sonucu hayatını kaybeden, Atatürk'ün manevi kızı kimdir?" Soru bu. Kural gereği karşılarında cevabın bazı harfleri açık. İkisi de bakakaldılar. Hadi "Adatepe" soyadını bilmiyorlar diyelim. Ağızlarından bir "Ülkü" cevabı çıkamadı. Süre bitip de "Ülkü Adatepe" cevabı çıkınca bir tanesi (daha bilebilir görüneni) "hayatta çıkaramazmışım" dedi. 
    Şimdi bunun Atatürkçü olmakla hiç alakası yok. Bu duygularla yazmıyorum ben bunları. Türkiye vatandaşısınız. Yaşadığınız, dahil olduğunuz Cumhuriyeti kurmuş, Kurtuluş Savaşı'na liderlik etmiş, dünya tarihine mal olmuş bir insan gerçeği var. O yaşınıza kadar 23 Nisan'lardan birinde hiç mi görmediniz Atatük'ün yanındaki kız çocuğunu? Hiç mi merak etmediniz? Aileniz ya da okulunuz sizi hiç Kurtuluş Savaşı ya da Atatürk Müzeleri'nden birine götürmedi mi? Orada görmediniz mi o kız çocuğunu? Atatürk'ün çocuğu olup olmadığını merak etmediniz mi? Ben merak ediyorum hiç bir ders kitabında görmediniz mi beraber fotoğraflarını? Uzaydan mı geldiniz? Her şeyi geçtim, hepsini geçtim. Geçen Ağustos ayında gazete okudunuz mu hiç? Haberlere baktınız mı? Bakmış olsaydınız "Aaaa! Atatürk diye bir adam varmış, onun da evlat edindiği bir kız çocuğu varmış, trafik kazasına kurban gitmiş" der farkına varırdınız belki. Nerede yaşıyorsunuz anlamıyorum ki? Bilgi yarışmalarına katılacak öz güveni ve cesareti nereden buluyorsunuz? Hayat size güzel be! Gerçekten! En güzel kafa, sizin kafa! 


Bilmeyenlere benden küçük bir genel kültür kıyağı. İşte Atatürk ve Ülkü.
    
    Hani Atatürk'ün okul müfredatında fazlaca yer ettiğinden, milli bayram kutlamalarından, resmi dairelerde yer alan Atatürk fotoğraflarından, meydanlardaki heykellerden rahatsız olanlar var ya? Hani belli bir ideolojinin bu şekilde dayatıldığından rahatsız oluyorlar ya? Hiç rahatsız olmasınlar. Görüldüğü gibi olmayınca olmuyor işte. Herkesin kafası almıyor işte! 




6 yorum:

  1. kesinlikle katılıyorum sana. Dün akşam bende sinir olmuştum bu duruma. Kendi kendimede söylendim bunlar hiç ön elemeden geçmiyomu diye...

    YanıtlaSil
  2. 23 Nisan'la 19 Mayıs arasındaki farkı bile bilemeyen bir güruhun Ülkü Adatepe'yi tanımasını beklemiyorum. Müze gezmek, kitap okumak, ülkemizde bunları yapanların hatırı sayılır bir bölümünde popülist bir eylem yalnızca. "Yaptım, okudum, gördüm" demek için. Tabi asıl mesele kılavuzu karga olmak meselesi ya..İşte...

    YanıtlaSil
  3. Atatürk`ten cevap verelim bu duruma:
    "Biz cahil dediğimiz vakit, mutlaka mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğim ilim, hakikatı bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okuma bilmeyenlerden de hakikatı gören hakiki âlimler çıkar."

    YanıtlaSil
  4. ha haaa sahiden nasıl duymazlar.
    allam kimler var aramızda.
    :)

    YanıtlaSil

Yorumu olan?