12 Temmuz 2016 Salı

NE BAYRAMDI AMA!!!

    Enteresan bir bayram tatili atlattık ülkecek. Sahillere akın eden güruh, çektiği trafik çilesi ve kalabalık ortam rahatsızlığının yanı sıra bir de aç kalmış. Marketlerde yiyecekler tükenmiş, fırınların önünde kuyruklar oluşmuş. Haberlerde izledim, ne yalan söyleyeyim komik buldum, güldüm:) Sahil kentlerinin devamlı ya da yazdan yaza yaşayanları ise ayrı dertli. "Mahvettiler kentimizi, kasabamızı, köyümüzü. Bayram bitse de gitseler" serzenişini çok duydum, çok okudum. Ne diyeyim? Herkes kendine göre haklı. 
    Biz hem bir takım işlerimizden dolayı, hem de işte tüm bu kalabalıklaşmayı tahmin ettiğimizden, İstanbul'daydık bayramda. Tabii ki çıktık, gezdik, nispeten boşalan sokakların keyfini çıkardık. Fakat evde olduğumuz zaman haberleri izlerken ayrı üzüldük. Her zaman olduğu gibi bu tatilde de trafik kazaları az değildi. Bir de tatili fırsat bilip farklı etkinliklerde bulunanların yaşadıkları... Rüzgarın çok şiddetli olduğu havada tekneyle açılıp kaybolanlar, duba üzerinde uyurken kopup gidip kayıplara karışanlar, serinlemek için atladığı sularda boğulanlar... Olay bitmedi bitmedi. Türk haber kanalları kadar konu sıkıntısı çekmeyen başka ülke televizyonları var mıdır bilmem? Bence yoktur? Bak şimdi aklıma geldi. Tatil trajedilerinin arasında bir habere rastladım ve "Allah'ım" dedim. "Evet renkli bir ülkeyiz, kaos bitmiyor, kargaşa bitmiyor, absürtlük bitmiyor ama bu nasıl haber yahu?" Haber şöyleydi: "Esenyurt'ta bir AVM'de bir ayı ve bir aslan bulundu"?????? 
Bu arkadaşların İstanbul'daki olayla ilgisi yok
Televizyonların, ilgi çekmek için ilk anda haberin ayrıntısını vermeyip konuya bodoslama daldıklarını bilmeme rağmen "Nasıl yani?" deyip alışveriş merkezinde başıboş gezinen aslan ve ayı hayal ettim o anda. "Ya rastlasaydım?" falan gibi düşünceler geçiverdi kafamdan:) Neyse ki kafes içindelermiş ve AVM'nin merkezine sirk sahibi tarafından bırakılmışlar!!!!!! Böyle söyleyince de absürtlüğünden hiçbir şey kaybetmedi bu haber ama neyse. Yemin ederim bırak öyküyü, bir roman çıkar bu olaydan. Sirk adına kayıtlı başka büyük hayvanlar da varmış, onların akıbeti belli değilmiş, dikkatli olalım derim:) 
     Ben aslında bayram tatili münasebetiyle, hazır İstanbul civarı yollar boşken Tekirdağ'a gittiğimiz günü, şehirdeki Rakoczi Müzesi'ni yazacaktım ama girizgah uzun sürdü, aklıma neler neler geldi. Şimdilik burada keseyim, Tekirdağ'ı ve müzeyi bir sonraki yazıya bırakayım en iyisi. 







13 yorum:

  1. Bu bayramda bende sahilden kaçıp istikamet köy dedim...
    Yorganla uyumak nefisti :))

    O kaybolan hayvanları bende izledim... Hakikaten türk basını konuda sıkıntı çekmiyor, absürtlükte sınır tanımıyoruz maalesef...

    Öperim seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmışsın. Bir ara ses çıkmadı senden. Merak etmiştim, yazacaktım. Neyse ki özellikle Instagram'a dönüş yaptığını gördüm:) Öpüyorum kocaman.

      Sil
  2. Bu konuda ne desen hakısın! Renkli değil, rengarenkiz ülke olarak.
    Tekirdağ ve müzesini sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen fazla mı bu kadar renk diyorum Tülin Hanım. Ama biz buyuz neticede:) Ben herhalde çok sakin bir ülkede yapamazdım:) Sevgiler...

      Sil
  3. Biz bu seneki yaz tatilimizi kendimize göre uzun tuttuk :) Tüm tatilimizi an itibariyle yemiş gözüküyoruz. Oğlanın okulunun tatile girmesiyle yola çıkıp bayramın 1. günü geri döndük. Dönerken yine de kalabalıklara yakalanır mıyız diye korkularım vardı ama neyse ki Atatürk Havalimanı'ndan bir saatte evimize ulaştık. Gelince ben de yazlık yerlerde marketlerdeki tüm yiyeceklerin tükendiğini falan okudum. Nasıl bir ülkede yaşadığımızı sıklıkla düşünüyorum. Sonra da bu konuları düşünmemeye karar veriyorum. Nasılsa düşünüp de bir yere varamıyorum.
    Ama benim de şaşkınlıkla karşıladığım bir şey var? Bu tatil yerleri sadece orada yaşayan halka mı ait de senelik izinleri için denize koşan insanları kaldıramıyorlar?
    Sevgiler yolluyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum tatilinizi Özlem. Bayıldım hatta:) Kafamı toplayıp yorum yazacağım, aklımda.
      Tatil yerlerinde yaşayanlar hakkındaki sözlerine de katılıyorum. Zira çok ağır yorum yapanları da gördüm ki bence bu kadarı abartılı ve vicdansızca.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Bu aralar Tekirdağ'a gitmeyi düşünen biri olarak yazınızı merakla bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merkezine gitmemiştim daha önce. Çok beğendim.
      Sevgiler Fikriye...

      Sil
  5. Istanbul'dan kacip, Tekirdag'a gitmekle ne iyi yapmissiniz Sezer'cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul da iyiydi ama Ayşecim. Hazır biraz boşalmışken kendisini ihmal etmedik:) Normal zamanda Tekirdağ'a doğru yazlıklar olduğu için kalabalık oluyor, bayramı fırsat bildik, iyi oldu.

      Sil
  6. Galiba tatilde hiç tv seyretmemekle akıl sağlığımı korumuşum. Racoczi müzesi yorumunuzu merak ediyorum. 2 sene önce görmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir noktaya kadar seyredebildim Bilgehan Bey:)

      Sil
  7. Komik milletiz vesselam :)) Tekirdağ'a gitmek iyi fikir olmuş.. Rococzi Müzesi'ni görmek istiyordum..bu yüzden yazının devamını bekliyor olacağım Sezer'cim.. sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorumu olan?